9 top superpotravin s léčivou silou

Superpotraviny

Bojujete s únavou? Chcete zhubnout? Chcete posílit imunitní systém nebo se zotavujete z nemoci?

Tento seznam superpotravin vám může pomoci při prevenci i léčbě!

 

Chia semínka

Chia semínka jsou drobná černá semínka z rostliny Salvia hispanica, která je příbuzná s mátou.

 

Hlavní zdravotní výhody chia semínek jsou:

  • Obsahují velké množství živin a velmi málo kalorií. Najdete v nich vlákninu, bílkoviny, tuky, vápník, mangan, hořčík, fosfor, zinek, draslík a vitamíny B1, B2 a B3.
  • Jsou nabitá antioxidanty.
  • Pomáhají s hubnutím, jelikož, při styku s tekutinou, nabydou větších rozměrů a naplní tak žaludek. Díky tomu se cítíte déle sytí a denně přijmete méně kalorií.
  • Mají vysoký obsah omega-3 mastných kyselin.
  • Mohou snížit riziko srdečních onemocnění a hladinu cukru v krvi.
  • Mohou zmírnit chronický zánět.

Chcete-li tato zázračná semínka přidat do své stravy, můžete se inspirovat recenzemi chia shakeů a dopřávat si je každý den ve formě nápoje.

 

Kelp

Kelp je řasa, která obsahuje velké množství jódu. Ten je potřebný pro správné fungování štítné žlázy, jejíž nesprávná funkce může způsobit náladovost, nezdravé hubnutí nebo naopak přírůstek na váze.

Řasa je bohatá také na vápník, hořčík a draslík.

 

Zázvor

Zázvor se používá jako koření při vaření, ale má také léčebné vlastnosti. Podporuje trávení, uklidňuje žaludek a pomáhá při léčbě artritidy.

Zázvor také pomáhá snižovat projevy nevolnosti a působí jako prevence snižování pooperačních žaludečních potíží.

Rovněž je skvělý při nachlazení, kdy jej můžete nastrouhat do horké vody nebo čaje a nechat luhovat.

 

Houby shiitake

Tato superpotravina podporuje zdravou činnost srdce, a to zvýšením LDL (“dobrého” cholesterolu). Studie také ukázaly, že houby shiitake mohou pomoci v boji proti rakovině, a to posílením imunitního systému, prostřednictvím sloučeniny lentinan, o níž se předpokládá, že zpomaluje růst nádorů.

 

Tuky

Ne všechny tuky jsou špatné. Při dietě se lidé snaží je omezit, ale příliš drastické snížení tuku není zdravé.

Tuk je nezbytný pro správné fungování mozku a jeho úplné snížení může vést k depresi a akné.

Existují takzvané zdravé tuky, které najdete například v avokádu, rybách, semenech, olivovém oleji, vlašských a pekanových ořeších, mandlích a dalších potravinách.

Tyto mononenasycené a polynenasycené tuky pomáhají snižovat riziko srdečních onemocnění.

 

Řepa

Řepa je přirozeným zdrojem energie, který je nabitý sacharidy, vápníkem, železem a vitamíny A a C.

Studie potvrzují, že červená řepa pomáhá snížit zánět a také krevní tlak.

Řepu můžete jednoduše začlenit do svého jídelníčku a připravit na několik způsobů. Inspirujte se recepty na červenou řepu 12x jinak.

 

Vitamín D

Tento vitamín je důležitý, pokud potřebujete uzdravit zlomené kosti. Podává se v tabletách společně s jídly, bohatými na vápník, jelikož napomáhá jeho vstřebávání.

Mezi taková jídla patří jogurt, mléko, zelená zelenina, kapusta, ořechy a fazole.

Zdrojem vitamínu D jsou také některé druhy potravin, jako jsou vejce, tučné ryby, sardinky a losos.

Zdaleka nejlepším zdrojem vitamínu D je ale sluneční záření.

 

Probiotika

Probiotika jsou živé mikroorganismy (přátelské bakterie), které naše těla chrání před nemocemi.

Nacházejí se například v jogurtu, kefíru a dalších fermentovaných potravinách a nápojích.

Probiotika můžete získat také ve formě doplňků stravy. Pomáhají léčit syndrom dráždivého tračníku, kožní infekce a některé druhy rakoviny. Pomáhají také předcházet průjmům.

 

Švýcarský mangold

Příbuzný řepy, mangold, je vynikajícím zdrojem vitamínů C, E a K, vlákniny, zinku a vápníku.

Mangold je široký zelený list, jehož chuť je hořkoslaná.

Tato zelenina je nabitá živinami, které podporují zdraví kostí. Pomáhá také bojovat proti chorobám, souvisejícím se stresem a má protizánětlivé účinky.

Švýcarský mangold můžete připravit jednoduše tak, že jej podusíte a přidáte do salátu nebo použijete jako náhradu špenátu.

susenky

 

Pravdu

magazín pro muže

GDPR